Netvora 1: Probuzení


Zasazena do alternativního světa art deco beauty a steampunkového hororu, NETVORA vypráví epický příběh Maiky Půlvlčice, šestnáctileté dívky, která přežila kataklyzmatickou válku mezi lidmi a jejich nenáviděnými nepřáteli arkaniky. Tváří v tvář útlaku a děsivému nebezpečí je Maika jak lovcem, tak štvanou zvěří. Pátrá po své záhadné minulosti, zatímco ti, kteří ji chtějí využít, zůstávají jen o krok pozadu... a mezitím se v jejím nitru začíná probouzet monstrum...


Po Netvoře jsem koukala už nějaký ten pátek, a to hlavně díky kresbě. Ano, opravdu jsem jemně ujetá na kresbu a dost mě ve výběru komiksů ovlivňuje. Ale musíte mi dát za pravdu, že je opravdu krásná, a ty detaily, můj ty bože. Opět jsem tudíž nekoukala na anotaci a nevěděla o co jde. Proto jsem taky byla tak překvapená, když jsem si s kamarádkou, po vyzvednutí výtisků, sedla na kafe a ona při rychlém projíždění mi oznámila, že hrdinka nemá ruku, anebo že jí srdce. V ten moment jsem si říkala „Co mě to kruci čeká“. Víte, co mě čekalo? Naprosto peckový komiks.


Příběh se točí okolo hlavní hrdinky Maiky Půlvlčice. Na začátku zjišťujeme, že je Maika v otroctví, ale chová se velmi neutrálně, až to vypadá, že tuší, co jí čeká. A taky, že ano. Maika ví, co dělá a tímto způsobem se chce dostat na určité místo, kde najde informace, které potřebuje a nebojí se dát za ně život.

Jak už z tohoto začátku/ ukázky můžete poznat, autor vás hodí hned do příběhu, bez jakéhokoliv vysvětlení. Proto doporučuji dávat u čtení opravdu pozor a klidně si nějaké části číst víckrát nebo se k některým vracet, abyste se na začátku neztratili. Já třeba příběh začala víc chápat, až tak nějak od půlky. Teď vám zkusím nějak normálně představit tento komiks, hezky popořadě.
Celý příběh se odehrává v poválečném světě, ve kterém panuje neoficiální a ne moc stabilní příměří mezi lidmi a arkaniky. O tomto světě se v prvním svazku toho moc nedovídáme, spíše získáváme základní informace, důležité pro děj. Co se ale tomuto světu musí opravdu nechat je mytologie a historie. Obrovské postavy mrtvých bohů vytvářejí opravdu neskutečnou atmosféru. A tak doufám, že toho zjistím o dost víc v dalších svazcích.

Ale teď, kdo že  je ta naše hlavní hrdinka?
Naší hlavní hrdinkou je zde sedmnáctiletá dívka Maika Půlvlčice. Jak už napovídá označení Půlvlčice, Maika není člověk, ale arkanička. Rozhodně se nejedná o nějakou milou sedmnáctiletou holčinu, spíše naopak. Maika je často naštvaná, spíše až nasraná a poměrně krutá. Důležitou informací je, že Maika má v sobě démona, který když vyleze na povrch tak většinou někoho sežere.

Během příběhu se objeví několik dalších postav, které Maiku provází, a to přesněji Kocour a malá Lištička. A i když se nejedná o nějaké extra vedlejší postavy, tak příběh skvěle doplňují. Na co byste se měli připravit nebo s tím aspoň počítat je hromada násilí, krve a celkově brutality. Další věc, která by mohla určitým stylem vadit je to, že příběh je matriarchální. Opravdu zde nenajdete skoro žádného muže, vyskytují se spíše ojediněle a celý hlavní příběh táhnou ženy.

Tento komiks se mi docela špatně popisuje, protože se opravdu nejedná o nějaký lehký oddechový příběh. Vážně se u něj musí dávat pozor, ale zároveň si ho nezapomeňte vychutnat. Navíc si myslím, že jsem z prvního svazku nedostala tolik informací, abych mohla už soudit příběh. Takže kdyby se mě teď někdo zeptal na doporučení, tak nevím, co přesně říct. Určitě dejte komiksu šanci, pokud vám nevadí násilí a máte rádi fantasy horory, ale možná je lepší si na začátek pořídit i druhý svazek, protože se tam prý některé věci vysvětlí a člověk si nepřijde tak zmatený.

Hodnocení 5/5

Komentáře