Berserk 1

 

Anotace:

Černý šermíř Guts kráčí krajinou a v jeho stopách zůstávají mrtvoly nepřátel... a někdy i nevinných lidí, kteří se mu jen připletli pod nohy na jeho cestě za pomstou. Vydejte se s ním za jeho cílem v jednom z nejeepičtějších a nejikoničtějších příběhů žánru temné fantasy!


Dneska vám chci představit mangu, kterou asi většina z vás zná nebo jste o ní alespoň již slyšeli. Jedná se o Berserka.


Jedná se o Dark fantasy mangu, která je známá po celém světě, a je i dost populární. U nás se Berserk dočkal překladu v červenci 2020 a k dnešnímu dni u nás vyšly už 4 svazky a velmi brzy se dočkáme i svazku pátého. Tuto manga sérii můžete znát taky díky anime nebo filmům. 


Na začátek vám chci říct, že Berserk není úplně manga pro všechny, protože se zde vyskytuje hodně krve a několik nechutných momentů. Takže pokud tyto věci nedáváte, tak koukněte asi po něčem jiném.

Pokud jste jako já a tyto věci vám vůbec nevadí, tak vám můžu Berserka jen doporučit, protože je to opravdu kvalita.

Jako vždy jsem šla hlavně po kresbě a dostala jsem přesně to, co jsem potřebovala, a to krásně propracovanou kresbu, plnou dynamiky a nádherného stínování. Proto jsem také ráda, že Berserk má větší rozměry než klasická manga. Kresbu si tak můžete ještě víc vychutnat a ten větší rozměr je zde opravdu na místě. Také se tu docela vyskytuje kresba na dvojstránku, a to úplně neskutečně vyzvedává určité momenty. Berserk je prostě grafická pecka. 

Co se týká příběhu, moc se toho zde nedozvíte, protože Berserk není jako většina mang. Nevezme vás za ručičku a nezačne vás hezky postupně provázet příběhem. Prostě vás chňapne a jen tak vás do příběhu hodí a nechá vás v tom plavat. Proto je normální, že ze začátku budete zmatený, já byla ze začátku taky. Ale hlavní je, nějak se chytit a dál si mangu jen užívat, protože zde moc odpovědí opravdu nezískáte. Vše se nám prý bude odkrývat postupně a já se ani nedivím, protože se jedná o docela dost dlouhou sérii, tak je normální, že si budeme muset na odpovědi trošku počkat.

A i když jsem na toto byla upozorněna a čekala jsem to, tak trošku víc textu bych zde uvítala, ale to je jen o tom, co kdo preferuje a málo textu Berserkovi rozhodně na kvalitě neubírá.
Mangu vám proto můžu jen doporučit a určitě se časem pustím i do dalších svazků.

Hodnocení:  4,5/5 

Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Crew.

Odkaz na e-shop


Komentáře