Modrá Crew – Ekhö: Zrcadlový svět


Na začátek by bylo dobré začít tím, co je vůbec Modrá Crew. Jedná se o takový jakoby komiksový „časopis“, ale nenajdete tam různé články atd. Modrá Crew se zaměřuje na „propagaci“ evropských komiksů, ale ani americkým se nebrání. Tento čtvrtletník většinou obsahuje čtyři evropské sešity komiksu. Navíc fanoušci, kteří si tento čtvrtletník předplatí, mohou hlasováním rozhodovat o příběhu, který vyjde. Já osobně zatím nemám žádné zkušenosti s tímto čtvrtletníkem, ale můžu říct, že se mi tento projekt líbí a určitě si o něm zjistím něco víc a navíc potřebuji další díly Ekhö. Více informací najdete na stránkách http://crew.cz/modra/


No a teď jdeme na tu Ekhö.

Když mi přišla Ekhö na recenzi, byla jsem radostí bez sebe. Hlavně proto, že je kreslená hrozně šikovným umělcem Alessandrem Barbuccim. Že vám to jméno nic neříká? A časopis W.I.T.C.H. už vám něco říká? Já W.I.T.C.H. žrala jako malá, a to hlavně díky jejich kresbě, která se mi líbí do teď. Takže když jsem zjistila, že má umělec na svědomí více děl, tak jsem si přála nějaké další dostat do ruky. No a tím dílem je Ekhö.




Ekhö je příběh o stejnojmenném paralelním fantasy světě, který je jako ten náš, ale steampunkový a navíc s podivnými tvory. Naši hlavní hrdinové jsou Mravena Draapulová a Jurij. Tuto dvojici jsem si od samého začátku oblíbila a můžu vám zaručit, že se s nimi nebudete nudit. Náš příběh začíná v New Yorku… no spíše v letadle, kterým se Mravena a Jurij přemístí do Ekhö. Tím se dostáváme do našeho magicky podivného New Yorku. Mravena zde má totiž převzít dědictví po své tetě, která je v našem světě už několik let mrtvá, ale v Ekhö je to pouhých pár týdnů. Nakonec se ukáže, že s tetiččinou smrtí nebylo všechno úplně v pořádku a teta Odelálie Mravenu v jistých okamžicích ovládne.


Po krátkém seznámení s tímto světem se druhá část příběhu odehrává v Paříži. Děj se točí hlavně okolo smrti prince Antona, jemuž je Mravena přinucena propůjčit své tělo (jako u tety), aby se případ vyřešil. Navíc se dovídáme, že prikóni, kteří mají Ekhö na povel, mají menší problém s udržením rovnováhy.

No a více se snad dovíme v dalším díle.

Hodnocení: 5/5


Shrnutí

Jednoduše jsem si Ekhö zamilovala. Je to jednoduchý komiks s humorem, jemnou erotiku a zajímavým světem, i když jde jen o zrcadlovou, totálně peckovou verzi toho našeho. A ta kresba tomu hodně dodávala a celkově jsem si to užívala, jako když jsem dřív četla W.I.T.C.H., potřebovala jsem víc a víc a s Ekhö tomu není jinak. Rozhodně sáhnu po dalším dílu. Asi si říkáte, že čtu převážně lehčí komiksy a nejspíš to bude pravda. Občas si vezmu něco zajímavějšího, brutálnějšího
nebo složitějšího, ale já beru komiksy hlavně jako odpočinkovou četbu a čerpám z nich inspiraci pro moje tvoření. Takže jsem za lehké komiksy hrozně ráda. Pokud to máte stejně, tak po Ekhö rozhodně sáhněte. A pokud ne… Tak ji stejně zkuste, protože je vážně fajn.

Komentáře