Recenze- Mera: Proti proudu

Mera je urozená teenagerka a dědička trůnu Xebelu, kolonie ovládané jinou, ne tak úplně ztracenou podmořskou zemí, Atlantidou. Její otec, dvůr a celé království očekávají, že se vdá a povije nového krále. Ale osudem Mery je nést odlišnou korunu...
Když xebelská armáda začne plánovat svržení atlantské nadvlády a zbavit se útlaku, Mera se chopí příležitosti vzít svůj osud do vlastních rukou tím, že zavraždí Arthura Curryho – dávno ztraceného prince a dědice atlantského trůnu. Ale její poslání jde stranou ve chvíli, kdy se Mera a Arthur do sebe nečekaně zamilují. Stane se Arthur králem s Merou po svém boku, nebo zahyne jejím nožem v zájmu osvobození jejího lidu od pronásledování?

Jak většina z vás ví, nemusím moc superhrdiny a tuto tématiku. A proto je asi trošku zvláštní, že vám jdu dneska představit komiks s touto tématikou. Ale mám proto hned 3 důvody. První důvod je navázání spolupráce s nakladatelstvím Crew, druhým je kresba a poslední důvod je, že to není klasický komiks, ale jedná se o YA- takže by měl být určený spíše pro mládež.

Než začnu vypisovat moje pocity, mám pro vás jeden tip. Pokud jste na tom se superhrdiny stejně jako já a nic o nich nevíte, nejdřív si přečtěte knížku a až potom se koukněte na film, či si o tom něco hledejte. Myslela jsem, že se budu díky filmu v knížce lépe orientovat, ale nakonec jsem měla jen nutkání to porovnávat, i když jde o úplně jinou příběhovou linku.

Jak už jsem zmínila výše, jedná se YA komiks. Mera je první knížkou ze série DC Ink, která se snaží přiblížit komiksy i mladšímu publiku, což je super. Příběh je proto dost jednoduchý. Jedná se o čisté YA s romantickou linkou, a tak zde nemůžeme očekávat nějaké složité zápletky. Takže jestli už s komiksy DC máte zkušenost a orientujete se v nich, toto pro vás bude spíše taková odpočinková jednohubka. Pokud jste začátečník jako já, tak knížku rozhodně doporučuji, protože vás může trošku nakopnout v tom zjistit si o tomto světě něco víc.

Rozhodně bych chtěla vypíchnout kresbu, protože ta je pro mě u komiksů zásadní. Dokonce se musím přiznat, že si komiksy nevybírám podle příběhu, ale podle kresby, za což může asi studium výtvarné výchovy, anebo posedlost kreslením. Kresba je celá v nádechu zelené a jediné, co vystupuje jsou vlasy hlavní hrdinky, které jsou zrzavé a tvoří tak krásný kontrast a Meru vždy poznáte. Kresbu řadím k těm čistějším (Obrysové linie, spíše plošné stínování) a k tomuto druhu příběhu se to hodí, protože kresba nebude tolik rozptylovat od čtení.

Hodnocení: 3.5/5

Shrnutí
Knížka má své plusy i mínusy. Velkými plusy jsou rozhodně pevná vazba, styl kresby a nápad YA komiksu. Mínusem zde je dějová linka. Už jsme si řekli, proč je jednodušší, ale občas mi přijde až moc jednoduchá a nemusí některé náročnější mladší čtenáře zaujmout.
Já příběhem nebyla nijak ohromena, ale přišel mi fajn, takže jsem to viděla na průměr, což odpovídá 3 hvězdičkám. Ale protože jsem jiná věková kategorie, tak jsem se na to musela podívat i trošku z pohledu mého mladšího já, a tomu by se tento komiks určitě líbil víc. Tak jsem se rozhodovala mezi 3 a 4 hvězdičkami a pořád si projížděla zmíněné plusy a mínusy, a nakonec se rozhodla pro něco mezi.

Komentáře